Medicina tradiţională chineză afirmă că trei produse au efecte farmaceutice: ouăle de prepeliţă, veninul de viperă şi morcovul din Coreea.

Școala românească e un haos și o bătaie de joc și toată lumea ridică din umeri

3 apr. 2015
Școala românească e un haos și o bătaie de joc și toată lumea ridică din umeri

În urmă cu 20 de ani și câteva luni călcam emoționată pentru prima dată pragul clasei în care urma să îmi petrec următorii 4 ani. Clasa era frumos decorată, pe bănci ne așteptau manualele, frumos stivuite, iar deasupra lor era câte o floare. Ne-am așezat cuminți în bănci, fiecare unde a simțit că îl trage inima, și am început să răsfoim timizi cărțile. Curiozitatea era mare, cu toții visam să învățăm să citim, să scriem, să fim mari.

Anul școlar 2014-2015 a debutat însă fără această plăcere pentru copii, a început cu un scandal imens și cu lipsa manualelor în clase. Am refuzat la acea vreme să scriu despre acest eveniment, deoarece la cald lucrurile se văd altfel, iar la rece opiniile se cern mai bine. Un semestru întreg am așteptat și am observat reacțiile cadrelor didactice, ale mai marilor din Ministerul Educației și, mai ales, ale copiilor. Nu pot să spun că nu am fost extrem de dezamăgită. Am urmărit cu vădit interes și evoluția claselor pregătitoare, așa-numita clasă 0, dar și implementarea ideii de manuale digitale pentru copii. Mereu am spus că a fi cadru didactic dedicat vocației tale este extrem de greu, deoarece nu ține doar de tine și de voința ta, ci sunt implicați atâția factori externi! Dar să le luăm pe rând…

Clasa pregătitoare e o clasă normală cu programă încărcată. Copiii pot rămâne cu traume, simțindu-se incapabili să-i facă față.

După normele metodologice, adică ceea ce spune Ministerul că ar trebui să se întâmple, în clasa pregătitoare nu se stă mai mult de 30-35 minute în bănci (oricum nu rezistă copiii mai mult de atât, doar au 5 – 6 ani!). După, se pot juca, socializa. Temele și calificativele nu sunt prevăzute. Teoretic, e o clasă intermediară între grădiniță și școală (clasa I), când copiii ar trebui să se acomodeze treptat vieții de elev (mulți copii săreau peste grădiniță și nu erau obișnuiți să urmeze anumite reguli de conduită) și să învețe mai multe lucruri despre mediul înconjurător, despre animale, anotimpuri, cum să se comporte civilizat, cum să combine culorile, cum să cânte și să danseze. După programă, la sfârșitul clasei pregătitoare NU trebuie nici să știe să citească, nici să scrie. Practic, vor ști cu toții acest lucru. Și astfel, dintr-un beneficiu pentru copii, clasa pregătitoare se transformă într-o corvoadă.

Articol de: Patricia Lidia 
Vezi continuarea pe: 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu