Pentru prima dată de la apariţia comerţului modern în România, cele
două lanţuri de magazine cash and carry care operează pe plan local, Metro şi
Selgros, au o cotă de sub 1% din retailul alimentar şi au fost scoase din
cercetările referitoare la această piaţă. Faptul că au pierdut clienţii
persoane fizice se vede şi în rezultatele lor financiare, dar şi în strategiile
lor de business.
În urmă cu aproximativ 20 de ani (octombrie 1996), Metro Cash and Carry
era primul nume internaţional care s-a încumetat să intre în România cu un
format de magazin mare, având astfel misiunea de a educa o piaţă formată din clienţi care nu ştiau nici măcar
ce este un cod de bare. În magazinul din Otopeni, românii au intrat pentru prima
dată într-un magazin pe bază de legitimaţie şi s-au plimbata printre rafturi
trăgând după ei un cărucior de cumpărături. Şase ani mai târziu, Selgros făcea
acelaşi lucru la Braşov, primul oraş în care compania ce aparţine astăzi în
întregime elveţienilor de la Coop Elveţia a decis să deschidă un magazin. Acum,
acest segment reprezentat de cei doi mari retaileri şi 50 de magazine în total,
a dispărut complet din lista de magazine frecventate de consumatorul final,
potrivit cercetările de piaţă.
Sursa:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu